Dömd
Hej hej!
Först vill jag göra en tillrättavisning. Min sambo har helt rätt, kursen jag har läst heter jökeln och inte göken, eftersom det är en juridisk översiktskurs och ingenting annat.
Detta inlägg skulle handla om att känna sig dömd. Det gjorde jag igår, då jag reklamerade mina nya joggingskor. Den ena skon var riktigt obehaglig i "häldelen" för att ni ska förstå varför jag reklamerade dom. Men jag gick iaf till affären och jag lyckades till slut få reklamera skorna och få likadana tillbaka som var mycket skönare. Jag förstår att säljaren måste fråga saker, men alltför ofta känner jag mig ändå dömd som att jag gör något fel med att reklamera varan. Blicken och rösten från säljare. Sa att jag var knäpp som skulle reklamera skorna. Flera gånger fick jag svara på frågan hur kändes skorna när du testade dom i butiken? (ej samma sak som att vara ute och springa i trettio min), du måste ha köpt fel storlek? (öh men den ena skon är perfekt och du mätte att mina fötter var lika stora? Det var verkligen ett förhör som ny i efterhand var värt att genomföra. Jag fick trots allt hjälp och hon gjorde det hon kunde. Hon kunde dock betett sig som att hon stod mer på kundens sida, för det kan "absolut inte" vara fel på skon? Nej, det måste vara kunden det är fel på!
/Pontus
tyckte du var tuff och duktig och gorde rätt som stod på dig. Kram